Производителят на хранителни стоки Nestlé записва спад на нетната печалба от 2,5% през първото полугодие. Швейцарската компания се бори със слабото търсене в развиващите се пазари и влиянието на по-скъпия франк, пише Wall Street Journal.
В периода януари-юни 2015 г. производителят на шоколадовите десерти Kitkat и инстантното кафе Nescafe реализира печалба в размер на 4,52 млрд. шв. франка (4,63 млрд. долара), което е по-малко от спечелените 4,63 млрд. франка преди година. Цифрата се размина със средната прогноза на анализаторите за 4,77 млрд. франка.
Приходите на компанията, която предлага най-разнообразни продукти – от шоколадови десерти през бутилирана вода до спагети, намаляват минимално до 43,84 млрд. франка от 42,98 млрд. франка. Очакванията на анализаторите бяха приходите да останат непроменени.
Ръководството на най-големия производител на хранителни стоки по обем на приходите в света посочва, че пазарът продължава да бъде труден. Главният изпълнителен директор на Nestlé Пол Булке говори за „трудни обстоятелства“.
Производителите на храни по целия свят се борят с отслабващото търсене на развиващите се пазари след охлаждането на икономиките, а търсенето в развитите държави остава потиснато. Но Nestlé може би се справя сравнително добре в сравнение с британско-холандската хранително-вкусова група Unilever и производителя на десерти Hershey.
Скъпият франк също натежа на резултатите на Nestlé, като намали продажбите през първото полугодие с близо 6%.
Проблемите на швейцарската компания на развиващите се пазари личат от забавянето на ръста на продажбите до 7,3% от 9,7%, колкото бе през първата половина на 2014 г.
През първото шестмесечие на 2015 г. Nestlé пострада от слухове за хранително отравяне в Индия, което принуди компанията да изтегли от пазара своите инстантни спагети Maggi – един от най-продаваните продукти в страната. Индийското правителство предяви иск за близо 100 млн. долара за нанесени вреди.
Новините на развитите пазари са по-добри. Полугодишните продажби там растат с 2,2%, като се ускоряват в Европа и Америка, където компанията смята да пусне отново замразените си продукти, които преди не се търсеха особено.
Освен това продажбите от основна дейност се повишават с 4,5% през периода. Цифрата е по-висока спрямо очакванията на пазара за покачване от 4,2%, но е под дългосрочната цел на Nestlé от 5-6%, която пропуска в последните две години. Въпреки това швейцарската фирма запази прогнозата си за повишение от около 5 на сто през тази година.
Nestle e представена и в България, като има в София завод, който е специализиран в производството на шоколадовия десерт Kit Kat, изнасян за цял свят.