Германският производител на потребителски стоки Henkel & Co. отчита ръст на тримесечната печалба заради силния прираст на продажбите в Източна Европа и Латинска Америка, посочва MarketWatch.
През второто тримесечие нетната печалба на производителя на лепилата Loctite и праховете за пране Persil расте с 18% на годишна база до 521 млн. евро. Продажбите на Henkel пък са нагоре с 2,4% до 4,7 млрд. евро.
„В продължаващата предизвикателна пазарна среда като цяло Henkel записва добро представяне през второто тримесечие“, заявява главният изпълнителен директор на дружеството Каспер Рорстед.
Поделението на Henkel за лепила и перилни препарати се представя доста добре през отчетния период, като продажбите растат с 4,3% и с 1,7%, съответно.
Продажбите на дивизията за продукти за грижа са с 1,9% повече спрямо година по-рано. Освен това те бележат по-бърз растеж в сравнение със средния за пазара на продукти за грижа.
По данни на Euromonitor Henkel е на десета позиция в глобалния пазар на продукти за красота и грижа.
Растежът на продажбите в Източна Европа и Латинска Америка е двуцифрен, докато бизнеса в Западна Европа е почти без промяна. В Северна Америка покачването е с 0,3%.
Освен това Henkel потвърждава прогнозите за финансовите си резултати за 2015 г.