Благодарение на преди всичко добрите сделки в Азия и силното търсене на мексиканските марки бира Heineken Nv отчита по-висока от очакваното печалба, съобщи DPA.
Третият по големина в света производител на бира заяви, че нетната му печалба се повишава преди всичко в региона на Северна Америка и Азия, но в Африка бизнесът не се е развил особено добре.
Като цяло консолидираната оперативна печалба скача през първото полугодие на сравнима база с 3,4 на сто до 1,55 млрд. евро, съобщи холандската компания. Анализаторите, анкетирани от Ройтерс, очакваха тя да е в размер на 1,53 млрд. евро.
Печалбата за първите шест месеца на годината скача с 81% до 1,14 млрд. евро. Значителна част от печалбата – 375 млн. евро, идва от продажбата на мексиканската компания за производство на бутилки и алуминиеви кенове Empaque. Стойността на сделката, оповестена през февруари, бе 1,23 млрд. долара.
Същевременно Heineken потвърди прогнозата си за цялата година. Според нея концернът очаква да продаде по-малко напитки спрямо миналата година, когато имаше и Световно първенство по футбол, което традиционно води до по-силни продажби.
Това вече се усети в началото на годината. Между януари и юни концернът е продал 55 млн. хектолитра бира, година по-рано са били продадени 55,6 млн. хектолитра.