Anheuser-Busch InBev обяви, че нетната му печалба е спаднала през второто фискално тримесечие и не е успял да отговори на очакванията на анализаторите, тъй като ситуацията в САЩ, Европа и Бразилия тежи над продажбите ѝ, пише Wall Street Journal.
AB InBev, най-големият производител на бира в света, разкри, че нетната му печалба за тримесечието е спаднала до 1,9 млрд. долара спрямо 2,8 млрд. долара година по-рано.
Приходите на производителя на Budweiser, Corona и Stella Artois спаднаха рязко до 11,1 млрд. долара от 12,2 млрд. долара преди година. Компанията посочва, че спадът се дължи на лошото време и неблагоприятните икономически условия в част от ключовите ѝ пазари. Освен това резултатите ѝ са сравнявани с миналогодишните, които бяха по-високи заради Световното първенство по футбол в Бразилия.
AB InBev отчете загуба от 139 млн. долара от деривати, използвани за хеджиране на цената на акциите, които раздава като компенсация на служителите си.
Представянето на компанията в САЩ, които носят почти една трета от общите ѝ приходи миналата година, продължава да се отразява негативно на печалбата.
Част от ключовите ѝ брандове, включително Budweiser и Bud Light, продължават да губят пазарен дял в страната. От години компанията се опитва да отговори на промяната в потребителските вкусове в САЩ, където хората предпочитат все повече крафт бири.
Въпреки че рекламните кампании успяха да помогнат на AB InBev да забави спада на пазарния дял на Budweiser, от фирмата посочват, че "имаме да извървим дълъг път".
Продажбите в Бразилия спаднаха с около 8% през тримесечието заради “неблагоприятната макроикономическа среда”. Ефектът от Световното първенство по футбол доведе до спад от около 5,5 процентни пункта, посочват от компанията.
В Китай продажбите запазват нивото си въпреки лошото време и “икономическите насрещни ветрове”. Мексико обаче е светъл лъч за компанията, тъй като там продажбите отбелязват ръст от 4%. По-големи обеми бира са продадени и в Аржентина и Канада през второто фискално тримесечие.