IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Риана и Арсенал вкараха Puma в червената зона

Въпреки загубата за тримесечието концернът потвърди прогнозата си за фискалната година

18:51 | 24.07.15 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Германският производител на спортни стоки Puma се смъкна в зоната на загубата през второто тримесечие. Заради негативни валутни ефекти и по-високи маркетингови разходи компанията отчита загуба в размер на 3,3 млн. евро, предава DPA. Година по-рано бе отчетена печалба в размер на 4,2 млн. евро. Оперативната печалба възлиза на 6,8 млн. евро – почти двойно по-ниско на годишна база. Анализаторите обаче очакваха по-слаби резултати.

Главната причина за увеличението на разходите са по-високи разходи за реклама и партньорствата с поппевицата Риана и футболния клуб Арсенал, който бяха договорени през второто полугодие на 2014 г. Освен това Puma продължи да открива нови магазини за търговия на дребно и инвестира в IT-инфраструктура. 



Съществен проблем е и слабото евро, въпреки че то подсилва продажбите. Поскъпването на щатския долар спрямо много валути обаче се грижи за обратния ефект по отношение на разходите, тъй като разходите на производителя на спортни стоки се осъществяват предимно в американската валута.

Подобно на конкурентите си Adidas и Nike, Puma поръчва много от своите обувки, тениски и панталони на поддоставчици в Азия, на които плаща в долари. Докато Nike, като топ производител на пазара в САЩ, отчита и голяма част от приходите си в долари, Puma е още по-зависима и от Adidas от развиващите се пазари, чиито валути са загубили особено много от стойността си спрямо щатския долар.

Puma ще се опита да противодейства на този ефект с по-високи цени. В същото време главният изпълнителен директор Бьорн Гулден защити маркетинг разходите.

Все пак Puma успява да увеличи значително и приходите, които през периода април - юни скачат с 18,5 на сто до 772,7 млн. евро. Без валутните ефекти ръстът е от 7,6 на сто. При това Puma отчита силно търсене на обувки, особено в две категории – Running и Training.

Гулден счита това за доказателство, че „инвестициите в нови и иновативни продукти започват да се отплащат“.

Същевременно компанията потвърди и понижената в началото на май заради силния долар годишна прогноза. През 2015 г. маржът се очаква да се понижи в диапазона между 100 до 150 базисни пункта. Година по-рано той бе 46,6 на сто.

Очаква се печалбата преди данъци, такси и отчисления (Ebit) да е в диапазона между 80 до 100 млн. евро. През миналата година Puma отчете Ebit от 128 млн. евро, докато чистата печалба бе за 64 млн. евро.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:57 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още