Собственикът на пицариите Pizza Hut и веригите ресторанти за бързо хранене KFC - Yum Brands Inc., записва четвърто поредно тримесечие със спадащи продажби. Освен това компанията все още се опитва да задържи клиентите в Китай след миналогодишния скандал относно качеството на храната, предава Ройтерс.
Нетната печалба на компанията намалява с 30% на годишна база през второто тримесечие, приключило на 13 юни, до 235 млн. долара.
Приходите се свиват с 3% до 3,11 млрд. долара, оказвайки се под очакванията на анализаторите за 3,19 млрд. долара.
Приходите от продажби в разработените ресторанти на Yum Brands в Китай се сриват с 10% през периода. Това е по-силен спад от прогнозите на анализаторите за намаление от 8,4 на сто.
Продажбите на Yum в заведенията KFC и Pizza Hut в азиатската страна пострадаха след телевизионен репортаж, излъчен през юли 2014 г., според който един от доставчиците на компанията използва месо с изтекъл срок на годност. А китайците са изключително чувствителни на тема безопасни храни, отчита Ройтерс.
Хедж фондът Third Point LLC, който придоби дял в Yum през май, заяви, че има възможност за отделяне на китайския бизнес – ход, за който друг акцоинер, в лицето на Corvex Management, също настоява.
В друг опит да привлече клиенти Yum съобщи през май, че ще премахне изкуствени оцветители и вкусове от храната, предлагана в Pizza Hut и Taco Bell.
Освен това Yum извърши еднократни разходи за 68 млн. долара, свързани с обезценка на реални активи в Мексико.