Нетната печалба на производителя на Zara - Industria de Diseño Textil SA, или Inditex, скочи с 28% през първото тримесечие, благодарение на по-евтиното евро и продължаващата експанзия, пише Wall Street Journal.
Печалбата на модната компания за периода 1 февруари-30 април 2015 г. възлиза на 521 млн. евро от 406 млн. евро, спечелени преди година. Приходите нарастват със 17% на годишна база до 4,37 млрд. евро.
Резултатите на Inditex, под чиято шапка са още популярните у нас Pull & Bear и Bershka, надхвърлят пазарните очаквания. Анкетираните от FactSet анализатори прогнозираха нетна печалба за 509 млн. евро при приходи за 4,33 млрд. евро.
Директорът „Капиталови пазари“ в Inditex Маркос Лопез коментира, че резултатът отразява „доста силното оперативно представяне, с позитивен ръст на всички континенти“.
За пръв път от две години най-големият търговец на облекла в света по обем на продажбите получи стимул от поевтиняващото евро. Тенденцията при валутата засили допълнително засили ръста на приходите от продажби и на печалбата.
Анализаторите от Sanford C. Bernstein изчисляват, че влиянието на по-скъпите валути извън еврозоната добавя 3,7 процентни пункта към растежа на приходите. За сравнение – през същото тримесечие на 2014 г. валутните ефекти изядоха 7% от приходите.
При неизменни валутни курсове приходите от продажби в магазините на Inditex и онлайн растат с 13,5% на годишна база в периода 1 февруари-7 юни спрямо ръста от 11% през 2014 г.
През тримесечния период испанската компания отвори 63 нови магазина – с 10 повече спрямо същия период на миналата година. Към 30 април Inditex разполага с 6 746 магазина по целия свят. Близо една трета от новите магазини са от веригата за обзавеждане Zara Home.
През тази година модният концерн възнамерява да отвори онлайн магазини в Тайван, Хонконг и Макао, с което ще увеличи присъствието си в интернет до 30 държави.