Богатите китайци, които превърнаха страната си във втория най-голям пазар за диаманти, все по-често пътуват в чужбина, за да купуват скъпоценни камъни, в момент, в който на подобни демонстративни покупки не се гледа с добро око в родната им страна, пише Bloomberg.
Това смятат един от най-големите бижутери в света - Tiffany & Co., както и най-големият производител на диаманти в света - De Beers. По думите им продажбите на скъпоценни камъни са се забавили в Китай. Приходите от луксозни бижута по света се очаква да растат с по 8% годишно до 2018 г. според Пол Гайт, базиран в Лондон анализатор на Sanford C. Bernstein & Co.
Китай е основният двигател на растежа на търсенето в индустрията с диаманти, чиито продажби се очаква да се увеличат двойно през следващото десетилетие, посочва Bain & Co., частен инвестиционен посредник.
Сега бижутерите там се борят с антикорупционната кампания, която вече доведе до спад в продажбите на луксозни стоки, включително на високия клас коняк и часовниците.
“Моделите на пазаруване на китайските потребители се променят много бързо”, твърди Брус Клийвър, ръководител стратегии и корпоративни въпроси в De Beers, която е подразделение на Anglo American Plc. “Те пътуват повече и купуват много по-големи количества извън Китай, отколкото преди.
Си Дзинпин, който стана президент на страната през 2013 г., провежда най-тежката антикорупционна кампания в страната от годините на Мао Дзедун. Тя е насочен както към представителите на високите етажи на властта, така и срещу тези на не толкова влиятелни позиции. Той се стреми да ограничи подкупите, които се разглеждат като явление, заплашващо растежа. Очаква се китайската икономика да отбележи 7% ръст през тази година, а това е най-ниският темп от 1990 г. насам.