Giorgio Armani SpA оповести стабилен ръст на приходите през 2014 г., воден от търсенето на висша мода и колекциятa дрехи за дома.
Приходите са нараснали с 16% в сравнение с 2013 г. до 2,5 млрд. евро, предава МаrketWatch. Само при Armani Casa – колекцията за дома, постъпленията са скочили с 20% спрямо същия период на миналата година. При Armani Prive – дрехите висша мода, пък растежът достигна 30%.
Печалбата преди данъчни облагания на компанията нарасна с 5,7% в сравнение с предходната година до 507 млн. евро.
Giorgio Armani, която не предостави данни за продажбите от един същи магазин, отвори над 200 магазина в последната година, с което дистрибуторската мрежа надхвърли 2 700. Цифрата е значително на тези на други популярни марки, като Prada (342 магазина), Louis Vuitton Moet Hennessy Louis Vuitton SA LVMH (483 магазина) и Gucci Kering (423 магазина).
Giorgio Armani разполага с редица модни линии, които покриват различни ценови диапазони. В допълнение към двете основни – Giorgio Armani и Emporio Armani, компанията разполага още с висшата марка Armani Prive, но и с по-достъпни колекции, като например Armani Collezioni, Armani Exchange и Armani Jeans.
През последната година по-голямата част от новооткритите магазини – 165, се фокусира върху по-евтините линии, като Armani Collezioni. Дистрибуторските мрежи на Armani Jeans и Emporio Armani пък се увеличиха съответно с 57 и 53 магазина.
Компанията се разширява далеч отвъд първоначалния си бизнес с облекла и сега продава дори шоколад и цветя. Тя също така разширява дейността си и в недвижимите имоти, хотелиерския и ресторантьорския бизнес.
Флагманът на модната индустрия, който отпразнува своята 40-годишнина през тази година, обяви също, че планира да инвестира в нови собствени марки.
Легендарната италианска фирма, контролирана от 80-годишния основател Джорджо Армани, заяви още, че най-добре представящите пазари през 2014 г. са били Азия и Близкия изток.