Модната верига Hennes & Maurtiz AB (H&M) открива най-големия си магазин в света – за трети път през последните три години, пише Wall Street Journal.
Магазинът с площ над 5,8 хил. квадратни метра ще бъде открит днес на Хералд Скуеър в Ню Йорк. Той изпреварва досегашния най-голям обект на веригата – магазин с площ почти 5,3 хил. кв. м, който се намира не много далеч на Пето авеню. Последният пък държеше тази титла едва седем месеца и е с 1,8 хил. кв. м по-голям от този на Таймс Скуеър, който беше най-големият магазин на компанията при откриването му през 2012 г.
Надпреварата да се строят все по-огромни магазини може и да изглежда неадекватна в ерата на интернет. Според някои търговци обаче те са правилен ход, защото по-голямото предлагане и усещането за мащаб са достатъчни, за да привлекат купувачите.
Универсалният магазин на Macy’s също на Хералд Скуеър обаче остава далеч по-голям с площта си от над 204 хил. кв. м.
Новият магазин на H&M ще има огромна стъклена фасада с LCD екрани, които да рекламират дрехите на марката, както и 9-метров атриум на втория етаж.
Веригата не планира да закрива останалите си близки магазини, което означава, че ще разполага с над десетина в Манхатън. Това би създало предпоставки те да подкопаят продажбите си.
H&M планира да открие 400 магазина тази година. Към ноември миналата година компанията имаше 3 511 обекта. През 2014 г. бяха отворени 379 нови магазина, а продажбите скочиха с 18%.
В България веригата също отчита растеж на продажбите, като има 16 магазина.