Marks & Spencer (М&S) oтчете първия ръст на печалбата от 2011 г. насам благодарение на свиването на капиталовите разходи и по-добрите сделки с доставчиците, пише The Guardian.
Модният търговец на дребно заяви, че ще върне 150 млн. паунда на акционерите чрез обратно изкупуване на акции, след като основната печалба преди данъчното облагане нарасна с 6,1% до 661,2 млн. паунда през годината до 28 март.
Продажбите са нараснали само с 0,4% до 10,3 млрд. паунда, след като трудната година за компанията в модния сектор бе компенсирана от покачването на продажбите на храни и стоки за дома с 3,4%.
Марк Боланд, главен изпълнителен директор, посочи, че хранителният бизнес на компанията е постигнал "изключителна година в трудна пазарна среда" и че бизнесът с облекла е успял да увеличи значително своя марж на печалбата, въпреки че продажбите са останали "под очакванията ни".
"Ние трансформираме M&S в един по-силен, по-гъвкав бизнес, изграждайки правилната инфраструктура, възможности и талант, за да постигнем нашите стратегически приоритети", каза той.
Представянето на британската компания в чужбина е един от ключовите елементи от стратегията на Боланд. Оперативната печалба от външните пазари обаче отстъпи с почти 25% до 92 млн. паунда на фона на политическите и икономическите трудности в Русия и на други места по света. Продажбите също светнаха в червено, спадайки с 2%.
По думите на Боланд M&S ще увеличи брутната печалба от продажбите на дрехи и стоки за дома с между 1,5-2%, тъй като компанията е подобрила своята логистична мрежа и информационни системи. Модният търговец на дребно също така е убеден, че ще подобри рентабилността на бизнеса с дрехи, сключвайки по-добри сделки с доставчиците и премахвайки посредниците с помощта на опитни експерти като братята Марк и Нийл Линдзи, наети от Боланд през миналата година.