Starbucks Corp. обяви в четвъртък, че нейните магазини за кафе в Северна и Южна Америка са отбелязали по-голям растеж от очакваното, благодарение на по-големите продажби на сандвичи за закуска, обяд и нови напитки като Flat White, предава Ройтерс.
Добрите резултати за тримесечието на най-голямата верига кафенета в света помогнаха за разсейването на притесненията, че растежът ѝ отслабва, а акциите на компанията поскъпнаха с 5,4% до 52,12 долара по време на късната търговия.
Starbucks, която обогатява менюто си с храна, бира и вино, чаени напитки, плодови и зеленчукови смутита, планира да започне да предлага доставки в Ню Йорк и Сиатъл през тази година.
Базираната в Сиатъл компания обяви още, че разширява мобилните си поръчки и разплащания след успешното им тестване.
Тези усилия идват след като американски вериги ресторанти – от McDonald's до Panera Bread – се насочват към технологиите, надявайки се те да им помогнат да увеличат продажбите си, да направят услугите им по-бързи и да достигнат до по-младите потребители.
Продажбите на Starbucks в търговските ѝ обекти, отворени от поне 13 месеца, в региона на Северна и Южна Америка са се увеличили със седем на сто през второто фискално тримесечие, което приключи на 29-и март. Анализаторите, до които се допита Consensus Metrix, очакваха ръст от 5,1%.
Регионът, който включва САЩ, Канада и Латинска Америка допринася за по-голямата част от приходите на Starbucks.
Броят на посещенията в заведенията на компанията в тази част на света намаля през последната година и половина, което накара някои инвеститори и анализатори да се притесняват, че компанията се фокусира предимно върху храната, което забавя значително услугите ѝ.
Нетната печалба на Starbucks за тримесечието нараства с 16% до 494,9 млн. долара, или 33 цента за акция. За сравнение през предходното тримесечие тя беше 427 млн. долара. Общите приходи нарастват с около 18% до 4,56 млрд. долара.
Въпреки че компанията заяви, че силният долар ще засегне приходите и печалбата ѝ, Starbucks запазва прогнозата си за ръст от 16-18% в приходите за годината, както и за печалбата си за годината – между 1,55 и 1,57 долара за акция.