Всяка сутрин повече от половината японски домакинства закусват българско кисело мляко. Това показва проучване на японската компания „Мейджи корпорейшън“ (Meiji).
Президентът на компанията Кадзуо Кавамура се срещна през седмицата с министъра на икономиката Божидар Лукарски, съобщи икономическото министерство.
От 1972 г. досега „Мейджи“ произвежда българско кисело мляко по лиценз на българското държавно дружество „Ел Би Булгарикум“. В момента в Япония продуктът българско кисело мляко на „Мейджи България“ е по-известен като бранд от „Кока-Кола“ и „Данон“, а 57,5 на сто от японците асоциират България с киселото мляко, твърди японската делегация.
На срещата министър Лукарски, който е принципал на „Ел Би Булгарикум“, е уверил, че доброто сътрудничество между двете компании ще продължи.
Кадзуо Кавамура е посочил, че от 2013 г. „Мейджи“ произвежда българско кисело мляко и за пазарите в Китай, Тайланд и Сингапур. Той е споделил, че среща проблеми със спазването на лицензионните права в някои от тези държави.
Българското кисело мляко е съкровище, актив, който трябва да се защитава и разширява като стойност. За японците то е символ на дълголетие и здравословен живот, казал e Кадзуо Кавамура.
През седмицата стана ясно, че „Мейджи“ е заявила интерес към инвестиции в района на Петрич.