Производителят на играчки Mattel обяви Кристофър Синклеър за свой постоянен главен изпълнителен директор. Фирмата избра дългогодишния член на борда на директорите за човека, който да води компанията през ранните етапи на възстановяването, пише Wall Street Journal.
Matterl разкри още, че повишава Ричард Дикинсън, който е главен бранд директор. Той вече ще е президент и главен оперативен директор на компанията, което му ще му даде възможност някой ден евентуално да наследи 64-годишния Синклеър.
Новият главен изпълнителен директор, който е бил в ръководството на PepsiCo, е част от борда на Mattel от 1996 г. Той вече е и председател на компанията, след като през януари Браян Стоктън, който ръководеше фирмата дотогава, напусна.
През последните две години продажбите на Mattel значително се понижават, особено тези на най-големите ѝ брандове като Barbie и Fisher-Price.
Новите назначения идват в труден момент за компанията за играчки, която губи почва заради силните си конкуренти, а продажбите и печалбата ѝ спадат.
Работата на творческия отдел на Mattel е изключително тромава заради бюрокрацията, дългите срещи и времето, прекарано в проточващи се до безкрай презентации на PowerPoint.
Акциите на компанията загубиха 44% от стойността си през последните 12 месеца. Пазарната ѝ оценка е на път да спадне под тази на основния ѝ конкурент Hasbro за пръв път от 1993 г. насам.
"Все още сме изправени пред предизвикателства и имаме да свършим много работа“, заяви Синклеър. „Бордът и мениджмънтът се фокусират към връщането към добрите резултати“.