Pepsi-Cola измести диетичната Coca-Cola и стана втората газирана напитка в САЩ по реализирани обеми през 2014 г. Това се случва, докато американците продължават да избягват диетичните безалкохолни напитки, сочат данни за индустрията, публикувани в четвъртък.
Като цяло консумацията на газирани напитки в САЩ спадна с 0,9%, отбелязвайки десетия пореден годишен спад, тъй като американците продължават да избягват традиционните газирани напитки, залагайки на всякакви други – от вода до енергийни напитки и чай, пише Wall Street Journal.
Традиционната Coca-Cola остава най-продаваната газирана напитка през 2014 г., а пазарният ѝ дял достигна 19,6% след като продаваните обеми нараснаха с 0,1% според Beverage Digest.
Но диетичната кола на същата компания остава на трета позиция, с пазарен дял от 8,5%, след като обемите ѝ спаднаха с 6,6% през миналата година. Pepsi-Cola има 8,8% пазарен дял след скок в обемите от 1,8%.
Обратът подчертава неволите, свързани с по-ниската консумация на газирани напитки в САЩ. Все повече потребители се притесняват за въздействието на тези питиета върху здравето им заради съдържанието на подсладители като аспартам, въпреки че Администрацията по храните и лекарствата твърди, че тези подсладители са безопасни.
Като цяло реализираните обеми на всички безалкохолни напитки, включително тези на бутилираната вода, са нараснали със 1,7% в САЩ през 2014 г., след като през 2013 г. отбелязаха спад от 1,6% според Beverage Digest.