С 30% са нараснали продажбите на шведската верига за облекла Hennes & Mauritz AB (H&M) в местна валута в България през първото тримесечие (от 1 декември 2014 г. до 28 февруари 2015 г.) на годишна база, сочи отчетът на компанията.
Веригата е реализирала продажби в 16 магазина у нас на обща стойност 101 млн. шведски крони (над 21 млн. лв.) спрямо 73 млн. крони година по-рано. През първото тримесечие компанията не е откривала нови обекти у нас, но плановете й включват през пролетта да заработи онлайн магазин за България.
Веригата предвижда да стартира онлайн продажби в 9 нови страни тази година: в Португалия, Полша, Чехия, Румъния, Словакия, Унгария, България и Белгия през пролетта и в Швейцария през есента.
Общата нетна печалба на шведската верига нараства с 36% през първото тримесечие, но компанията предупреди, че по-силният долар ще доведе до постепенно увеличение на разходите през идните тримесечия.
H&M планира да открие 400 магазина тази година, като повечето от тях ще се намират в Китай и САЩ. Към 28 февруари веригата има 3551 обекта в света спрямо 3192 година по-рано.
Нетната печалба на втория по големина търговец на дрехи в света по продажби е достигнала 3,61 млрд. крони (423,2 млн. долара) за трите месеца до края на февруари спрямо 2,65 млрд. крони година по-рано.
Приходите на компанията без ДДС са нараснали с 25% до 40,28 млрд. крони. С включен ДДС приходите възлизат на 46,79 млрд. крони. Оперативната печалба бележи ръст през тримесечието от 36% до 4,64 млрд. крони.
Брутният марж на H&M, който се следи внимателно от инвеститорите, се повишава с 30 базисни пункта до 55,2% през първото тримесечие.