Веригата магазини за продажба на дрехи и модни аксесоари Hennes & Mauritz (H&M) оповести 14 на сто ръст на продажбите спрямо същия период на изминалата година през януари, постигайки своя четвърти пореден месец на двуцифрен растеж, предава Ройтерс.
Резултатът отговори на очакванията на анализаторите в предварителната анкета на агенцията, както и на предварителните данни, оповестени от фирмата на 28 януари. Тогава шведската верига отчете 40% ръст на продажбите си в България в местна валута за фискалната 2014 г. спрямо 2013 г. Продажбите ѝ в страната през периода достигнаха 389 млн. крони (около 81,7 млн. лв. по курса към 28 януари). За сравнение в предходната година те бяха за 264 млн. крони.
H&M е вторият най-голям моден търговец на дребно в света след собственика на Zara Inditex. Януари е вторият месец за първото фискално тримесечие на шведската компания. Към 30 ноември 2014 г. H&M имаше 16 магазина в България, като през фискалната 2014 г. отвори пет нови търговски обекта в страната.
През тази година H&M планира да пусне онлайн магазини в девет нови пазара – България, Белгия, Чехия, Унгария, Полша. Португалия, Румъния, Словакия и Швейцария.