Dunkin' Brand Group отчете забавяне на ръста на продажбите през четвъртото тримесечие в своите заведения Dunkin' Donuts в САЩ, пише Wall Street Journal.
Компанията майка на Dunkin' Donuts и Baskin-Robbins отчете слаб ръст на продажбите през последните тримесечия на фона на засилващата се конкуренция на пазара и макроикономическите насрещни ветрове, с които се сблъсква. През декември компанията обяви, че очаква разочароващо ниска печалба за 2015 г., посочвайки продължаващия натиск върху потребителите и забавянето в продажбите на пакетирано кафе в нейните ресторанти.
"Въпреки че нашите очаквания за растежа на печалбата през 2015 г. са под нашите дългосрочни цели, ние се ангажираме с връщането към двуцифрения ръст през следващите години“, твърди главният изпълнителен директор на компанията Найджъл Травис.
Dunkin' се опитва да ускори обслужването в своите заведения. За целта тя препроектира касите си, така че да може по-бързо да се справя в натоварените моменти сутрин. Компанията, която генерира по-голяма част от продажбите си от закуски, промени подхода си и вече набляга на по-здравословните ястия и на повече сандвичи в сутрешното меню.
Dunkin' заяви, че за тримесечието, завършващо на 27-и декември 2014 г. продажбите ѝ в магазините, отворени най-малко от година, са нараснали с 1,4%, което представлява забавяне спрямо 3,5-те процента година по-рано. Компанията заяви, че има „значителен“ спад в продажбите на пакетирано кафе през тримесечието, докато студените напитки с и без кафе, както и сандвичите за закуска, са двигатели на растежа.
Като цяло Dunkin' отчита печалба в размер на 52,5 млн. долара, или 50 цента на акция, което е повече от миналогодишните 42,1 млн. долара, или 39 цента на акция.
Приходите пък са нараснали с 5,5% до 193,2 млн. докара. Анализаторите, запитани от Thomson Reuters, очакваха печалбата на една акция да достигне 47 цента, а приходите – 191,4 млн. долара.
Продажбите в магазините на Baskin-Robbins, отворени от поне година, в САЩ нарастват с 2,2% спрямо предходната година.