Adidas продаде подразделението си Rockport за 280 млн. долара на нова компания, създадена от Berkshire Partners и New Balance. Ходът ще позволи на групата да се фокусира повече върху спортните си стоки, но ще окаже негативно влияние върху годишната ѝ печалба, пише Wall Street Journal.
Германската компания обяви, че нетната ѝ годишна печалба, с изключение на ефекта от сделката и спада в стойността на руския ѝ бизнес с 80 млн. евро, е оправдала очакванията, достигайки близо 650 млн. долара.
Продажбите на групата за 2014 г. са се увеличили с 6 на сто след коригиране на валутните колебания и продажбата на Rockport. Компанията трябва да обяви финансовите си резултати за цялата година на 5-и март.
Adidas искаше да продаде подразделението, което произвежда официални обувки, тъй като цели да се фокусира върху спортните си стоки. Продажбата, която се очаква да бъде финализирана по-късно тази година, ще намали печалбата с двуцифрена сума в милиони евро, твърдят от компанията.
Adidas придоби Rockport през 2006 г., когато купи Reebok, но твърди, че брандът не отговаря на нейната спортно ориентирана стратегия.
През първите девет месеца на 2014 г. продажбите на Rockport се увеличиха с 5 на сто.