Вторият най-голям производител на алкохолни напитки в света по продажби SABMiller отчете ръст в приходите за третото си фискално тримесечие, но отчита по-слаби резултати в Китай и разкрива спад в търсенето на бира на средни цени в САЩ, пише Wall Street Journal.
Компанията разкри, че нетните ѝ приходи са се увеличили с 5 на сто през тримесечието, завършващо на 31-ви декември 2014 г. Ръстът се равнява на този отпреди година.
По думите на главния изпълнителен директор Алън Кларк фирмата се възползва от богатството на своето портфолио в глобален мащаб.
Дъждовното лято в Китай доведе до по-слаби продажби в страната по време на тримесечието, което се отрази на общите обеми.
В Китай SABMiller притежава 49% от Snow – най-големият бранд бира в света по обеми. Компанията заяви, че продажбите в Китай са спаднали с 9% по време на тримесечието, а в североизточните и централните провинции спадът е двуцифрен.
Продажбите в Северна Америка, където SABMiller оперира чрез джойнт венчъра MillerCoors заедно с Molson Coors Brewing, спадат с 1 на сто.
Безалкохолните напитки, които съставляват повече от 20% от обема на продажбите на SABMiller, продължават да се представят добре. Продажбите им нарастват с 4 на сто през тримесечието.