Компанията за луксозни стоки Cie. Financiere Richemont SA отчете по-нисък ръст на продажбите от очакваното през празничния сезон, след като трудните условия за търговия в Хонконг и други части на Азия доведоха до „значителен спад“ в региона, пише Wall Street Journal.
Базираната в Женева компания, която притежава марки като Cartier, IWC и Piaget, заяви, че продажбите през тримесечието, завършващо на 31-ви декември, са нараснали с 3,7% до 3,05 млрд. евро от 2,94 млрд. евро през същия период година по-рано.
Увеличението е по-голямо от миналогодишното, което беше 3%, но в крайна сметка не успя да изпълни очакванията на анализаторите за продажби от 3,095 млрд. евро.
Richemont, вторият най-голям производител на луксозни стоки в света при приходи, не разкрива данни за печалбата си в междинните си отчети.
Продажбите в Европа, Северна и Южна Америка са нараснали съответно с 10 и 14%, но ефектът от това увеличение е неутрализиран от „значителния спад в Азиатско-тихоокеанския регион“, твърдят от компанията.
Продажбите на часовници и бижута в Азия – вторият по големина пазар на компанията, където тя генерира една трета от продажбите си, спаднаха с 5% заради неблагоприятните условия и трудната среда на повечето пазари, предимно в Хонконг и Макао.
Компанията среща проблеми в Япония, където продажбите ѝ отчитат спад с 2 на сто спрямо година по-рано.
През последната година индустрията с луксозни стоки е изправена пред изпитания заради охлаждането на китайската икономика и антикорупционните мерки в Китай, които засягат даването на екстравагантни подаръци.
Компаниите в бранша понесоха редица удари миналата година и заради продемократичните протести в Хонконг, най-големият пазар за швейцарски часовници в света. По време на протестите голяма част от магазините останаха временно затворени, тъй като центърът на търговския район остана окупиран от протестиращите.
По-рано тази седмица компанията за луксозни стоки Tiffany & Co. понижи прогнозите за печалбата си за фискалната година. Тя заяви, че продажбите ѝ през ноември и декември са намалели с 1% спрямо година по-рано.