Производителят на луксозни бижута Tiffany & Co. обяви, че продажбите му през празничния сезон са били разочароващи и това се е отразило негативно на годишната печалба. Съобщението причини срив от 14% в цената на акциите на компанията в понеделник.
Силният долар се отрази на продажбите в чужбина и доведе до спад в покупките от страна на туристите в САЩ, които са важен източник на приходи за Tiffany, пише Wall Street Journal.
Компанията намали прогнозата си за печалбата си за фискалната година, приключваща на 31-ви януари, и заяви, че валутните колебания ще се отразят на резултатите ѝ и през следващата фискална година. Според WSJ концернът вероятно ще обяви, че очаква ръст на печалбата и приходите в ниския до средния едноцифрен процентен сегмент за следващата година. Запитани от Thomson Reuters анализатори прогнозират 14%-ен ръст на печалбата и 7%-ен ръст на приходите.
Резултатите на Tiffany контрастират на тези на Signet, която притежава по-нисък клас марки като Zale и Kay Jewelers в САЩ, както и Ernest Jones във Великобритания. През миналата седмица Signet обяви, че коледните ѝ продажби в съществуващи от поне една година магазини са нараснали с 3,6% и потвърди очакванията си за печалбата си за четвъртото тримесечие.
За двата месеца, приключващи на 31-ви декември, Tiffany отчете 1% спад в продажбите по цял свят. Изключваки специалните ефекти, продажбите нарастват с 3 на сто. Те отбелязват спад с 15% в Япония, която се оказа пазарът с най-слаби резултати за компанията.
Лошите новини от Tiffany контрастират на новините от други търговци на дребно, които се радват на по-високи от очакваното резултати от празничния сезон. Express и Lululemon Athletica повишиха своите прогнози в понеделник след редица положителни новини през миналата седмица.
Express заяви, че годишната ѝ печалба ще бъде по-висока от очакваното, тъй като продажбите ѝ спадат по-малко от очакваното. Производителят на дрехи за йога Lululemon от своя страна заяви, че "навлиза в новата година в много добра форма", благодарение на подобряването на тенденциите и силните резултати по време на празниците. Компанията повиши прогнозата си за печалба, а акциите скочиха в понеделник с 6,8%.