Има големи различия в търговията на дребно при тези, които се възползват от големите отстъпки по магазините, и тези, които не го правят.
След години, в които се изпращаха хиляди имейли, предлагащи на купувачите огромни отстъпки, търговци на дребно като Stage Stores, която има над 880 универсални магазина, започват да спират промоциите, като ги показват само на клиентите, които се влияят от намаленията на цените, пише Wall Street Journal.
От друга страна, Stage Stores има купувачи, които са по-заинтересовани от най-новите стилове и модели обувки и чанти, а не толкова от изгодните цени. Ето защо Stage Stores рядко им рекламира намаления.
След години на събиране на данни, търговците на дребно станаха по-предпазливи по отношение на използването им. Те се опитват да се възползват максимално от склонността на някои потребители да пазаруват без намаления.
Една пета от онлайн купувачите обаче са наистина „пристрастени“ към намаленията и правят покупки, само ако видят голяма отстъпка, сочат данни на AgilOne, която работи със 150 търговци на дребно и анализира покупките на клиентите им и предвижда тяхното поведение.
Изследването показва, че около 15% от купувачите обикновено плащат пълната цена за дадена стока и не си правят труда да търсят разпродажби.
Крис Ортън, главен маркетинг директор на спортния сайт Fanatics.com твърди, че търговците на дребно ще продължават да следят внимателно данните за покупките, за да могат да извлекат най-доброто от купувачите.