Американският конгломерат Procter & Gamble Co. (P&G), който се разделя със свои брандове, за да се фокусира върху най-големите си и най-печеливши операции, ще продаде сапуните с марки Camay и Zest на британско-холандската компания за потребителски стоки Unilever, предава MarketWatch.
Условията по сделката обаче не се съобщават. Според Unilever общите приходи на двата бранда през миналата финансова година са за 255 млн. долара. Очакванията са сделката да бъде финализирана през първата половина на 2015 г., уточнява Wall Street Journal.
Активите на Zest, които европейският концерн ще придобие, се намират извън Северна Америка и Карибите. През 2011 г. P&G продаде правата за бранда в САЩ, Канада и Карибите на фирмата за частни капитали Brynwood Partners.
Unilever ще закупи и производствено предприятие на P&G в Мексико, в което работят 170 души. Пазарът е приоритетен за европейската компания, изтъква президентът на поделението за продукти за персонална грижа в Unilever Алън Джоуп.
През ноември P&G съобщи, че продава батериите Duracell на холдинга на Уорън Бъфет Berkshire Hathaway за 4,7 млрд. долара. Още през август американското дружество обяви, че ще продаде до 100 бранда, като целта на компанията е да се фокусира върху 70-80 бранда, които носят голяма част от приходите и печалбата.
Camay и Zest ще извлекат ползи от иновациите и възможностите на Unilever за развойна дейност, посочват от P&G.