Първото нещо, което човек вижда, влизайки в магазина за парфюми Guerlain на Шанз-Елизе в Париж, е ексклузивната колекция на френската марка Les Praisiennes, която се продава за 200 евро бутилката. Тя се предлага в много малък брой магазини по цял свят, пише Ройтерс.
Les Parisiennes и други лимитирани серии са отговорът на Guerlain към многобройните малки нишови компании за парфюми, които влизат в индустрията, възлизаща на 26 млрд. долара, и крадат пазарен дял от големите брандове.
Нишовите марки заемат все повече място на рафтовете на луксозни магазини като Harrods в Лондон, Printemps в Париж и Bergdorf Goodman в Ню Йорк. Те са подкрепени и от новото поколение модерни магазини за парфюми и козметика като Liquides and Nose в Париж, Min в Ню Йорк и Space.NK в Лондон.
Тези продукти са популярни поради нарастващото усещане, че много от масовите парфюми, които имитират успешни скъпи аромати, в крайна сметка ухаят по същия начин.
Анализаторите смятат, че много от масовите марки като Yves Saint Laurent, Armani и Lancome са пуснали прекалено много варианти на отделни парфюми, което допълнително е объркало потребителите и е препълнило пазара. Освен това клиентите става все по-взискателни и все по-информирани.
Нишовите марки се отличават от по-големите си конкуренти с това, че се фокусират повече върху оригиналността на аромата, отколкото върху опаковката или образа на дадена знаменитост, която да рекламира продукта. Обикновено те използват по-висока концентрация на екстрактите и повече естествени съставки, които задържат аромата по-дълго.
Въпреки това няма официални статистически данни за нишовите парфюми, посочват анализаторите. Според тях те представляват максимум 10% от общите годишни продажби на високия клас парфюми, защото струват много повече от продуктите, които се предлагат на масовия пазар.
За универсални магазини като Harrods нишовите парфюми представляват по-голяма част от приходите. Но в тази категория влизат и лимитираните серии на по-големи марки като Chanel, Guerlain, Dior и Hermes.