Германската компания Rocket Internet, която стои зад редица онлайн старт-ъпи, и глобалният инкубатор за старт-ъп компании AIG пускат на българския пазар, както и в още четири европейски държави, своя утвърден бизнес модел Kaymu.
Става дума за нова платформа за онлайн търговия, която успешно оперира в Азия, Африка и Европа, а сега стартира не само в България, но и в Беларус, Хърватска, Словакия и Словения.
Kaymu е създадена по модел на eBay и се фокусира изцяло върху търговците и купувачите на местно ниво. Идеята е платформата да свързва на едно място продавачи и купувачи, като позволява на първите да продават многообразие от стоки. Kaymu е насочена както към дребните търговци, така и към големи, които разполагат с асортимент от над 10 хил. продукта.
Категориите, в които се предлагат продуктите, включват електроника, книги, дрехи и аксесоари, дори автомобили. Най-популярните категории в цял свят обаче са електрониката и модата.
Целта на компанията е да предложи първата платформа, която да обслужва широк дял от европейския пазар със съдържание, създадено на местните езици.
Самите търговци в Kaymu имат възможност сами да изберат с коя фирма да работят по доставките. Те могат да се възползват от различните опции на платформата, включително инструментите за интегриране на корпоративните им уебсайтове и такива, които предоставят анализи за продажбите и тенденциите.
През декември Kaymu ще стартира подобни платформи в Латвия, Узбекистан и Грузия, а през януари 2015 г. - в Албания.
“Ясно е, че България предлага интересни възможности за големи инвеститори в сферата на електронната търговия. Успоредно с възстановяването на европейската икономика у нас ще продължат да влизат нови инвестиции на Rocket Internet”, посочи изпълнителният директор на Kaymu.bg Божидар Илиев.
“Rocket Internet дава гръбнака, опората на тази старт-ъп компания”, каза изпълнителният директор на Kaymu Европа Саад Чиима. По думите му Kaymu прилага глобалния опит на германската компания на локално ниво.
За конкуренцията в страната Чиима заяви, че на българския пазар няма големи играчи като Amazon, а е характерно присъствието на множество малки онлайн магазини.
“Искаме да направим един сайт, в който да намерите всичко. Приходите не са най-важното за нас. Искаме да сме номер едно в България”, категоричен беше той.
Kaymu вече е стартирала малка и нискобюджетна рекламна кампания във Facebook и по думите на Чиима е много доволна от постигнатия резултат.