Модният бранд Gap понижава прогнозата за годишната си печалба. Това се случва, след като продажбите на облекла с марката Gap продължиха да спадат, а търсенето на по-евтините облекла с марка Old Navy се забави, предава Ройтерс.
Продажбите в разработените магазини на Gap намаляват с 5% през третото тримесечие, приключило на 1 ноември, а продажбите в Banana Republic остават без изменение. Забавянето на ръста при Old Navy е до 1% при 4% през второто тримесечие.
Old Navy бе козът на Gap в Северна Америка, дори когато търсенето на премиум моделите се понижи. Продажбите на облекла в Северна Америка се забавят, тъй като търговците намалиха цените, за да привлекат купувачи, но в момент, в който домакинствата отново започнаха да харчат по-предпазливо.
Нетната печалба на Gap расте до 351 млн. долара, или 80 цента на акция, през третото тримесечие спрямо спечелените 337 млн. долара, или 72 цента на акция, преди година.
Приходите от продажби намаляват минимално – до 3,97 млрд. долара от 3,98 млрд. долара. Анализаторите, анкетирани от Ройтерс, прогнозираха печалба от 79 цента на акция при приходи от 4,04 млрд. долара.
Брандът оряза очакванията си за печалбата на една акция до 2,73-2,78 долара от 2,95-3 долара за годината, приключваща в края на февруари 2015 г.
На борсата в Ню Йорк снощи акциите на Gap поскъпнаха с 1,52 на сто до 40,14 долара, но поевтиняха с 2,96% в следтърговската сесия. От началото на годината те увеличават с 2,71% цената си.