Изтеглянето на целия музикален каталог на Тейлър Суифт от Spotify породи редица въпроси за стрийминга на музика.
За четири години стриймингът и абонаментите ще носят около 60% от приходите на музикалната индустрия, които се очаква да възлизат на 8,2 млрд. долара, посочва Sony. Това е почти тройно повече от 18-те процента в момента, пише Bloomberg.
Мненията на Тейлър Суифт и Sony съвпадат за едно – хората трябва да плащат за музиката, която слушат. Популярността на безплатните песни в резултат на услуги като Spotify и Pandora обясняват защо приходите от стрийминг досега не успяха да компенсират спада в продажбите на дискове и свалянията от интернет.
За всеки един от всичките 12,5 млн. клиенти на Spotify, които си плащат, четири ползват безплатно услугата.
Главното предизвикателство пред музикалната индустрия е да накара хората да плащат за музика, заяви Майкъл Линтън пред инвеститорите в Токио. Линтън оглавява развлекателния бизнес на Sony.
От гледна точка на бизнеса абонаментите означават предвидими приходи. По думите на експерта те могат да доведат до по-висок марж на печалба от продажбите в традиционните музикални магазини.
"Всичко се свежда до това какво получават музикалната компания и изпълнителя като стойност от различните възможности за потребление“, твърди Кевин Келихър, главен финансов директор на Sony Music. “Реакцията на Тейлър беше предизвикана от модела на стрийминга, включващ реклами“.
Суифт, която критикува стрийминга като причина за спада в продажбите на албуми, не коментира причината, поради която изтегли каталога си от Spotify. Тя отказа да пусне в услугата новия си албум „1989“, който надмина дебютите на албуми на Бионсе, Coldplay и Лейди Гага.
Случващото се е повече от спор между две страни за бизнес модела на подкрепяните от реклами услуги. 24-годишната певица постави под въпрос практиката за даване на музика напълно безплатно.
"Музиката е изкуство, а изкуството е важно и рядко“, написа тя през юли. „Важните, редките неща са ценни. Трябва да се плаща за ценните работи“.
Главният изпълнителен директор на Spotify Даниел Ек защити компанията си, казвайки, че примамването на потребителите с безплатни предложения стои в основата на бизнес модел, който е изплатил 2 млрд. долара на носителите на авторски права. По думите му изпълнител като Тейлър Суифт може да спечели повече от 6 млн. долара от това само тази година.
На фона на всичко това Sony е на път да пусне собствена стрийминг услуга. Компанията има дял във Vevo, услугата за видео хостинг, която предлага музикални клипове на изпълнители от Sony Music и Universal Music Group. Приходите на Vevo пък идват именно от реклама.
преди 10 години "Музиката е изкуство, а изкуството е важно и рядко, написа тя през юли. Важните, редките неща са ценни. Трябва да се плаща за ценните работи......................Тъкмо защото т.нар. "творци", започнаха да се интересуват единствено от тази страна на "творческия" процес , свързана с плащането и не се вижда никакъв знак, че търсят да предложат нещо вдъхновено, автентично и оригинално на хората, които се вълнуват от музика, за това моята прогноза е, че всеки дебютирал "артист" след '90-а година ще си замине по етапния ред в канала. Ест. за това печално развитие на нещата огромната "заслуга" е на издателските къщи , но от тази констатация обстоятелствата не се променят. отговор Сигнализирай за неуместен коментар