Шведската компания за продажба на дрехи на дребно Hennes & Mauritz (H&M) заяви, че ще пусне осем нови онлайн магазина през 2015 г., потвърждавайки факта, че онлайн пазаруването е важно допълнение на реалните магазини.
В края на септември брандът обяви, че планира да отвори осем до десет нови онлайн магазина през следващата година. През 2014 г. компанията пусна интернет магазини в четири страни – във Франция през март, в Италия и Испания през август и в Китай през септември, пише The Wall Street Journal.
Големите търговци на дребно в сферата на модата разширяват своето присъствие в интернет. В момента H&M има онлайн магазини в 13 страни по света. През 2015 г. тя ще пусне такива и в България, Белгия, Полша, Португалия, Румъния, Словакия, Чехия и Унгария.
Търговецът на дребно не включва онлайн продажбите в своите финансови отчети, но през септември разкри, че комбинираните ѝ общи печалби в осемте нови страни възлизат на 9,31 млрд. шведски крони (1,26 млрд. долара) за първите девет месеца на фискалната 2014 г.
За сравнение - най-големият пазар на H&M е Германия, която през същия период генерира 25,56 млрд. крони от продажби.
Онлайн инвестицията на компанията е наистина значителна, но експерт от BNP Paribas твърди, че за влизането на търговците на дребно на пазара на онлайн продажбите не носи задължително печалби. Освен това посочва, че търговците, които продават дрехи на по-високи цени, като Inditex, могат да спечелят повече от тези, които продават на по-ниски цени.
H&M обяви още, че планира да отвори първите си големи магазини в Индия, Перу, Южна Африка и Тайван през 2015 г. Този в Индия ще отвори врати през есента на тази година.
Листнатите на борсата в Стокхолм книжа на компанията затвориха сесията във вторник на цена от 308,1 крони за брой.