Звукозаписната компания Warner Music Group подписа голяма сделка за лицензиране с Tencent, една от най-големите китайски интернет компании, пише New York Times.
Договорът е доказателство за поредните усилия на музикалната индустрия да започне да печели от Китай. Не много отдавна западните звукозаписни компании виждаха в Китай пазар, над който властва пиратството. Но през последните години лейбълите работят с все повече интернет компании от страната и с мобилни оператори по ограничаване на пиратството и за законното купуване на музика.
Въпреки това тези усилия доведоха до малко приходи. Според Международната федерация на звукозаписната индустрия, продажбите на музика в Китай са донесли само 83 млн. долара приходи миналата година, което прави страната 21-вият най-важен пазар в света, който се нарежда след Индия и Дания. За сравнение, Южна Корея е донесла приходи в размер на 211 млн. долара, а Япония - 3 млрд. долара, сочат данни на федерацията.
С новата сделка Warner, в чийто каталог влизат звезди като Бруно Марс, Red Hot Chili Peppers и Linkin Park, си гарантира, че Tencent ще използва музиката ѝ в магазините си напълно законно срещу лиценз. Това включва възпроизвеждането на музика в стрийминг услугата QQ, но може да доведе и до новаторски предложения, включително и до поява на музика на Warner в популярни игри и в мобилните платформи за изпращания на съобщения, посочват двете компании.
Китай, чието население наброява 1,36 млрд. души, има около 632 млн. интернет потребители. Tencent твърди, че платформата ѝ за изпращане на съобщения има 820 млн. активни потребители в Китай.
Сделката включва необичайна клауза, която дава на Tencent правото да разпространяват каталога на Warner до “всички законни местни китайски аудио услуги”, разкриват компаниите, допълвайки, че изключение правят мобилните оператори, които получават лицензи от Warner Music China.
Договорът включва няколко гаранции за приходите на Warner, която е контролирана от руския милиардер Леонид Блаватник. Други подробности не са оповестени публично.