Американската верига универсални магазини Macy's отчита 23% увеличение на нетната печалба за третото фискално тримесечие, след като компанията сви разходите си, пише Bloomberg.
Нетната печалба се увеличава до 217 млн. долара, около 61 цента на акция, от 177 млн. долара, или 47 цента на акция, година по-рано, посочва компанията в официално изявление.
Разходите за продажби плюс общите и административни разходи се свиват до около 2 млрд. долара през посочения период, който приключва на 1-ви ноември, в сравнение с 2,1 млрд. долара преди година.
Въпреки че Macy's все още се бори да привлече клиентите в магазините си, компанията поддържа брутните си маржове – знак, че не разчита на големи отстъпки, за да стимулира продажбите си. Инвеститорите имаха по-ниски очаквания за тримесечието, което означава, че компанията по-лесно ще задоволи акционерите си, твърди Ричард Джафе от анализаторската компания Stifel Nicolaus & Co.
Въпреки че през тримесечието печалбата нараства, компанията понижи прогнозата си за годината. Тя очаква печалбата ѝ от акция да е между 4,25 и 4,35 долара, което е под предишната прогноза за 4,50 долара на акция. Средната оценка на анализаторите е за 4,40 долара за акция, сочат данни, компилирани от Bloomberg.
Главният изпълнителен директор Тери Лундгрен залага повече на онлайн търговията, което оказва натиск върху компанията в навечерието на изключително важния празничен сезон. В стремежа си да привлече повече купувачи тази година, Macy's планира да отвори магазините си в 18 ч. в Деня на благодарността, два часа по-рано, отколкото го направи през 2013 г.
Продажбите за третото тримесечие в магазините, отворени най-малко от година, намаляват с 1,4%, пропускайки прогнозата за увеличение с 1,9%.
"Продажбите не изпълниха очакванията ни през тримесечието“, посочва 62-годишният Лундгрен. Той твърди, че е оптимист за четвъртото фискално тримесечие, отчасти заради продуктовия асортимент на компанията и новите онлайн възможности.