След като загуби целия музикален каталог на Тейлър Суифт, главният изпълнителен директор на стрийминг услугата Spotify Даниел Ек защити бизнес стратегията на компанията в блога ѝ, заявявайки, че тя увеличава базата си от потребители, пише Wall Street Journal.
“Тейлър Суифт е напълно права: Музиката е изкуство, изкуството има реална стойност и творците заслужават да им се плаща за това“, коментира Ек, който основава Spotify през 2006 г. „Когато чуя истории за изпълнители и автори на песни, които твърдят, че печелят малко или нищо от стрийминга, обикновено са ядосани и разочаровани, аз също съм прекалено разочарован“, допълва той.
В публикацията си Ек посочва, че Spotify в момента има над 50 млн. потребители, а 12,5 млн. от тях плащат за абонаментната услуга по около 120 долара годишно. Срещу тази сума те получават неограничен достъп до музикалния каталог на Spotify. По-рано тази година компанията обяви, че има 40 млн. потребители, 10 млн. от които си плащат.
Каталогът на Тейлър Суифт беше премахнат от стрийминг услугата по искане на поп певицата миналата седмица във връзка със спора, свързан с нейния последен албум „1989”.
Суифт е сред най-популярните изпълнители в Spotify и решението ѝ поднови дебатите за бизнес модела на платформата и дали изпълнителите и притежателите на музикални права получават полагащия им се дял от стрийминг модела.
Изпълнителят и композитор Aloe Blacc публикува статия в Wired Magazine след решението на Тейлър Суифт. В текста си той посочва, че композиторите получават изключително малки суми от стрийминг услугите, което е още едно доказателство, че работата на музикантите е обезценена.
Няколко популярни изпълнители и групи са се отказали от разпространението на музиката им в подобни платформи. Сред тях се нареждат Coldplay и The Beatles.
"Аз лично не мога повече да стоя и да гледам отстрани как по-голяма част от композиторите са оставени навън на студа, докато ръководителите на компаниите за стрийминг трупат богатства на гърба на нашата тежка работа“, пише Blacc.
Защитавайки приноса на Spotify за творците и звукозаписните компании, Ек твърди, че компанията е платила повече от 2 млрд. долара на лейбъли, издатели и дружества за колективно управление на авторски права от 2008 г. досега.
Spotify плаща около 70% от общите си приходи на звукозаписните компании и издателите, като сумата за всеки отделен стрийминг е между 0,006 и 0,0084 долара. Освен това услугата дава възможност и за безплатно слушане, което обаче е прекъсвано от реклами.
Проблемите между изпълнителите и стрийминг услугите като Spotify показват, че последните сериозно разклащат икономиката на музикалната индустрия. Стиймингът се разраства изключително бързо. В същото време платените сваляния на музика в iTunes Store на Apple отбелязват спад с повече от 13% тази година.


Къде и как да изхвърлим разделно отпадъците си във Варна?
Между 50 и 500 лева: Колко харчим за коледна украса?
Общинските съветници, съдени с Коцев, искат преразглеждане на мерките им за неотклонение
До края на тази година трябва да бъде възложено техническо обследване на Аспаруховия мост
ДПС-НН се срещна с Радев: Този парламент е приключил своя политически живот
БАН през 2025 г.: Овладей енергията на звездите и предскажи гнева на земята
Младите се лъжат, че контролират информацията. Залагат и губят всичко
Blackrock смята, че 2026г ще е година на диференциация
Миран от Фед каза, че инфлацията е близо до целта
ЕС затяга санкциите срещу Беларус след хода на САЩ да привлече Минск
Полицаи получиха "умни" очила за борба с нарушители
ID. Polo - избор от 4 двигателя и цена под 25 000 евро
Audi възражда легенда от 90-те години
Топ 10 на най-бавните коли от 0 до 100 км/ч
Maserati се отказа от 4-цилиндровия си мотор
"Алфа Рисърч": ГЕРБ остават първа политическа с 21%, ИТН няма да влязат в НС
Наднорменото тегло е болест: Има възможности за лечение
В Одрин се оплакват от фалшиви 50 лв., използвани от български туристи
Терзиев: СОС да възложи на Световната банка анализ на "Топлофикация - София"
38-годишен затворник почина в линейката, разследват причините