През 2013 г. китайските потребители са купили луксозни стоки от целия свят на обща стойност 102 млрд. долара, като само 28 млн. долара от тези средства са похарчени вътре в Китай, посочва доклад на People's Daily Online.
Китайските потребители са допринесли за 47% от покупките в рамките на глобалния пазар на луксозни стоки през миналата година, пише Red Luxury.
Експертите отдават високите продажби на увеличаването на покупателната способност на китайците и бързия растеж на броя хора от Китай, който пътуват в чужбина.
Докато китайските потребители става по-зрели в покупките си, пазарът на луксозни стоки може да се забави. Същевременно китайците, пътуващи извън граница, стават все повече, превръщайки се в най-голямата група купувачи на пазара на дребно, особено от безмитните магазини, разкрива докладът.
Населението на Китай е над 1,3 млрд. души, включително 75 млн. потребители на пазара на луксозни стоки.
Потреблението на подобен тип стоки обаче е тясно свързано не само с растежа на брутния вътрешен продукт на страната, но и с финансовата политика, с развитието на социалните и културните сектори. По тази причина някои богати страни не харчат много за луксозни продукти.
В много държави на Запад демонстирането на богатството се счита за неуместно, за разлика от Китай. Докладът прогнозира, че до края на тази година продажбите на луксозни стоки ще достигнат 117,8 млрд. юана (19,24 млрд. долара), което е спад с 2% спрямо 2013 г. Това ще бъде първият спад от 2000 г. насам, откакто се прави проучването.