Приходите и печалбата на германския производител на потребителски стоки Henkel & Co. се повишават през третото тримесечие благодарение на ръста на развиващите се пазари, който се оказва над средния, предава MarketWatch.
Изгладената печалба преди лихви и данъци за периода от юли до септември нараства с 3,1% на годишна база до 693 млн. евро. Това е повече в сравнение със спечелените 672 млн. евро преди година и очакваните от анализаторите 674 млн. евро.
Приходите на производителя на продукти за грижа за косата с марка Schwarzkopf и на праховете за пране с марка Persil се повишават с 1,2 на сто на годишна база до 4,24 млрд. евро. За прираста допринасят добрите резултати на трите подразделения на германския концерн – за перилни препарати, продукти за красота и адхезивни технологии.
Въпреки предизвикателствата пред Русия и Близкия изток компанията потвърждава целта за ръст на продажбите от основна дейност през тази година в интервала от 3 до 5 на сто. Освен това Henkel повишава целта за маржа на печалбата (EBIT) – от 15,5% до малко под 16%.
„Увеличихме продажбите във всичките си бизнес единици и подобрихме още своята рентабилност“, коментира финансовия отчет главният изпълнителен директор Каспер Рорстед.
Към 16:50 часа българско време на борсата във Франкфурт акциите на Henkel поскъпват с 4,3% до 83,1 евро за брой. Цената им от началото на годината е почти без изменение.