Модният бранд Michael Kors Holdings Ltd. предупреждава инвеститорите за забавяне на ръста на продажбите в разработените магазини в навечерието на празничния сезон. Като причини от компанията посочват слабото търсене в Северна Америка и спада на посещенията в моловете, предава Ройтерс, цитирана от CNBC.
Печалбата на компанията, предлагаща аксесоари, обувки, часовници и бижута, през фискалното второ тримесечие се увеличава с 42% до 207 млн. долара, или 1 долар на акция, от 145,8 млн. долара, или 71 цента на акция, спечелени година по-рано.
Общите приходи, включително и от лицензи, се повишават с 42,7 на сто до 1,06 млрд. долара, но това е най-бавният растеж от четири тримесечия насам, обобщава MarketWatch.
Приходите само в Северна Америка растат с 30% и през периода са за 802,2 млн. долара. Приходите от продажби в Европа се удвояват до 238 млн. долара, а ръстът в разработените магазини е от 41 на сто на годишна база.
Отделно приходите от търговия на дребно са с 39,4% повече до 495,6 млн. долара, стимулирани от продажбите в 121 нови магазина и повишението от 16,4% в магазините, отворени повече от година.
Tримесечните резултати се харесаха на анализаторите, но те не одобриха прогнозите за продажбите и печалбата за празничния сезон. Michael Kors предрича печалба на една акция от 1,31 долара до 1,34 долара при приходи от 1,27 млрд. до 1,30 млрд. долара. Очакванията на експертите, анкетирани от Thomson Reuters, са за печалба на акция от 1,34 долара при приходи от 1,30 млрд. долара.
Компанията, основана от модния дизайнер Майкъл Корс, планира обратни покупки на акции за 1 млрд. долара. Брандът няма да прави много намаления в сравнение с конкурентите си и може да премести своята централа в Лондон от Хонконг.
Към 22:20 часа българско време акциите на Michael Kors поевтиняват с 8,27% до 71,54 долара. От началото на годината те губят 11,89 на сто от стойността си.