Burger King Worldwide Inc. излиза на загуба през третото тримесечие. Това се случва, след като разходите на световноизвестната верига ресторанти за бързо хранене скачат почти двойно заради придобиването на канадските закусвални Tim Hortons Inc., oтбелязва MarketWatch.
За периода от юли до септември Burger King губи 23,5 млн. долара, или 7 цента на акция, спрямо печалбата от 68,2 млн. долара, или 19 цента на акция, реализирана преди година. Изгладената печалба на една акция е 27 цента при 23 цента година по-рано.
Общите приходи нарастват с 1,4% до 278,9 млн. долара. Общите разходи се повишават над два пъти и достигат 278 млн. долара през тримесечието. Анкетираните от Thomson Reuters анализатори прогнозираха печалба на една акция от 27 цента при приходи от 281,8 млн. долара.
Burger King признава разходи за 141,8 млн. долара, свързани с валутни суапове по сделката с Tim Hortons. Освен това през тримесечието американската верига ресторанти прави данъчни разходи за 26,9 млн. долара спрямо данъчните приходи за 27,1 млн. долара преди година.
През третото тримесечие общите продажби в разработените ресторанти на Burger King (тези, отворени от над година) се повишават с 2,4%, като само в САЩ и Канада те растат с 3,6%, а в региона на Азия и Тихия океан – с 4,1 на сто.
Обявена през август, сделката между базираната в Маями компания и Tim Hortons среща критики заради т. нар. "данъчна инверсия", тъй като целта на Burger King е да премести централата си в Канада, където данъците са по-ниски. По този начин притежателите на ценни книжа на Burger King ще избегнат данъчното облагане на капиталовите печалби.
Сделката ще създаде третия най-голям ресторант за бързо хранене в света с комбинирани годишни приходи от продажби на стойност около 23 млрд. долара, 18 000 ресторанта в 100 държави и две силни, независими марки, които ще имат сериозно глобално присъствие и потенциал за растеж, обявиха двете компании в общо изявление. От Burger King очакват сделката да приключи в края на тази или в началото на следващата година.
Същевременно Burger King се фокусира върху своя франчайз, за да понижи разходите си, и представи нови продукти в менюто, измежду които по-голям хамбургер по подобие на BigMac на McDonald's, с които цели да стимулира продажбите.