IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Какво ще значи за Adidas продажбата на Reebok?

За сделката има сериозни аргументи, но още по-сериозни са тези срещу възможната раздяла

15:09 | 09.11.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Аргументите против продажбата

Adidas ще бъде принудена да продава значително под цената на покупката. Продажба за 1,7 млрд. евро би била на първи поглед лоша сделка. В края на краищата  Adidas бе платил около 3 млрд. евро за американската марка. Въпреки това  компанията коригира стойността в междинните отчети и преди две години бяха отписани 265 милиона евро. Също така Adidas инвестира сериозно в санирането на новопридобитата компания. 

Това повдига въпроса дали продажната цена ще бъде достатъчно привлекателна за Adidas. Анализаторите на Bryan, Garnier & Co казват: „Предвид настоящите приходи от продажби на Reebok нивото на цената е адекватно на платеното по онова време“. Според тях офертата за дъщерната фирма е добра, тъй като под ръководството на германците марката Reebok се е смалила.

Германците обаче не се нуждаят от парите. Чисто във финансов аспект няма причина за Adidas да продава Reebok. Ако компанията се нуждае от нещо спешно, то парите са на последно място. В балансово отношение Adidas е изключително добре позиционирана, тя на практика няма нетен дълг. Едва наскоро главният изпълнителен директор Хайнер стартира програма за обратно изкупуване на акции за милиарди евро, тъй като в момента това е изгодно. С това Adidas вече подслади деня на своите акционери, при това без да е нужно да се отказва от някоя своя марка. 

Adidas е привързана към марката Reebok. Въпреки всички проблеми компанията майка винаги заставаше зад Reebok и винаги отричаше плановете за продажба. В продължение на няколко тримесечия се умножаваха признаците, че фокусът над фитнеса най-накрая започва да носи плодове. През второто тримесечие на годината приходите в постоянна валута нараснаха с 9%. Анализаторите очакват за тази година постигане на критична точка на печалбата. Внезапният интерес на консорциум от Абу Даби и Хонконг предполага, че те виждат голям потенциал Reebok. Така че защо Adidas да продава марката тъкмо сега, когато тя се отправя нагоре?

Но и това не е всичко. От Adidas биха искали да подсилят своя американски бизнес, а не да го отслабят. С продажбата Adidas ще загубил пазарен дял в САЩ. А тъкмо там ентусиазмът за фитнес е голям. Особено към кросфит тренировките, които набират все повече и повече последователи. И точно тук Reebok има силна позиция. В допълнение раздялата може да бъде сложна, защото в Северна Америка мениджърският екип е отговорен както за марката Adidas, така и за Reebok.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:53 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още