Растежът на годишната печалба на втория най-голям производител на алкохолни напитки в света Pernod Ricard може да не отговори на очакванията на анализаторите, след като продажбите в Европа през първото фискално тримесечие отбелязаха спад.
Коригираната печалба преди лихвите и данъците ще се увеличи с между 1 и 3% през тази фискална година, която завършва през юни 2015 г., предава Bloomberg, позовавайки се на прогнозите на компанията.
Според Джонатан Файф, анализатор на Mirabaud Securities, годишният растеж ще бъде в размер на 3%.
Антикорупционните мерки в Китай, насочени срещу скъпите подаръци по високите етажи на властта, засегнаха Pernod, френския производител на коняк Remy Cointreau и британския производител на алкохолни напитки Diagero. Миналата седмица Diageo заяви, че продажбите ѝ в Азия са спаднали със 7,4%, а само в Китай отчитат спад с 20%.
Продажбите на коняка Remy Martin са се свили с 12% през последното фискално тримесечие. Pernod, която намали прогнозата за печалбата си по средата на фискалната година, генерира около 10% от приходите си от Китай.
Приходите ѝ от този пазар спадат с девет на сто през първото фискално тримесечие. Компанията посочва, че резултатите за второто тримесечие ще бъдат засегнати негативно от по-късните чествания на Нова година в Китай, които следващата година ще се състоят през февруари, докато през 2014 г. бяха през януари. Това ще измести продажбите от този период чак в третото тримесечие.
Производителят на водка Absolut и уиски Royal Salute отчита 2% увеличение на органичните продажби през първото тримесечие, което приключи на 30-и септември. Резултатът надмина очакваните от анализаторите 1,6%.
Приходите за Азия и останалата част от света на органична база растат с 4%. Това е първото им увеличение от повече от година.
„Основното послание е, че през това тримесечие ние се връщаме към растежа“, коментира главният изпълнителен директор Пиер Принге. Той заяви, че бизнесът в Индия е „много силен“ и Pernod гледа „позитивно“ на китайския пазар, където компанията очаква постепенно подобрение.
В момента Pernod се опитва да насърчи продажбите на по-евтини алкохолни напитки като уиски Ballantine's в Китай, в отговор на по-слабото търсене на висок клас коняк.
Главният изпълнителен директор Принге свива с 5 на сто работната сила на базираната в Париж компания, тъй като се стреми към 150 млн. евро икономии до 2017 г.