Все повече се говори, че Sony Pictures може би има желание да сподели своите филмови права за Спайдърмен, а феновете започнаха да спекулират, че Човекът паяк може да се върне във вселената на Marvel Studios, пише CNBC.
"Защо компанията обмисля продажбата на герой, който е сред най-надеждните и печелившите? Отговорът: Тя няма да го направи“, пише Ръс Фишър от Slashfilm. “Може да искате да видите как Marvel Studios създава „Отмъстителите 2“ с участието на Спайдърмен, но това няма да се случи“.
Въпреки че последният филм от поредицата за Човека паяк - „Невероятният Спадърмен 2“ не показа достатъчно добри резултати на пазара в САЩ, в международен план успя да събере 708 млн. долара, демонстрирайки своята глобална рентабилност като франчайз на Sony.
И тъй като Sony се нуждае от повече франчайзи на голям екран, това означава, че няма много смисъл да се разделя със Спайдърмен.
И все пак остава въпросът защо Sony притежава една от най-големите марки на Marvel.
Историята започва още в средата на 80-те години. През 1985 г. филмите със супергерои не са считани за нещо, което може да донесе успехи в бокс офиса, както днес. Въпреки че Спайдърмен е изключително популярен по това време, повечето студиа подминават идеята да направят филм за него.
„Когато Marvel предложи продажбата на права за игрален филм през 1985 г., имаше малко желаещи“, пише Майкъл А. Хицлик за LA Times през 2002 г. „Холивуд е отегчен от супергероите. Франчайзът за Супермен, който постигна огромен успех през 1979 г., показа лоши резултати през 1983 г. с излизането на „Супермен III”.
В крайна сметка едно малко студио – Cannon Films, купува филмовите права за Спайдърмен и се опитва да създаде филм, базиран на комикса. Cannon Films обаче фалира, а правата за Спайдърмен сменят собственика си неколкократно. Юридическите неуредици държат героя далеч от големия екран в продължение на години.
Това продължава до 1999 г., когато Marvel най-сетне си връща филмовите права, които след това продава на Sony Pictures за 7 млн. долара. През 2002 г. Питър Паркър и неговото алтер его най-сетне се появяват на големия екран.
Филмът „Спайдърмен“ се превръща в блокбъстър и събира 114 млн. долара през дебютния си уикенд, което е рекорд за времето си. Лентата генерира 821 млн. долара в световния бокс офис. Освен това успява да възражда филмите със супергерои по начина, по който ги познаваме днес.
Marvel също влиза в играта и започва да създава собствени филми, като през 2008 г. в кината се появява „Железният човек“.
През 2009 г. Disney купува Marvel, а продукциите ѝ, включващи супергерои, се радват на огромен успех в бокс офиса без подкрепата на образ като Спайдърмен.
"Ние сме повече от доволни от начина, по който стоят нещата сега, защото те работят доста добре“, посочва шефът на Marvel Кевин Фийдж през 2012 г. Marvel Studios отказва да коментира случая, а Sony Pictures не отговаря на обажданията.