Повече от 8000 души подписаха петиция миналата година на сайта Change.org, с която призоваха председателя и главен изпълнителен директор на Walt Disney Робърт Айгър да спаси Disneyland Париж.
Петицията, написана на шест езика, включва оплаквания от лошата поддръжка, отвратителна храна и посредствени забележителности в парка, който отваря врати през 1992 г. Тази седмица Айгър показа, че се е вслушал в думите на хората.
Walt Disney отпуска от 6 октомври спасителен пакет на Disneyland Paris и парка Walt Disney Studios в размер на поне 1 млрд. евро за период от 10 години, за да добавят нови атракции и да засилят позициите си.
Euro Disney вероятно ще подобри атракцията Star Tours в Disneyland Paris, твърди анализаторът Робърт Найлс. По думите му компанията ще се погрижи за реновирането на атракции като „Indiana Jones and the Temple of Peril” и „Big Thunder Mountain”.
„Те ще трябва да направят значителни капиталови инвестиции“, посочва Найлс, който е редактор в уебсайта Theme Park Insider. “Минали са 20 години“.
Euro Disney обяви, че ще реконструира хотели и част от ключовите си атракции като Замъка на Спящата красавица. През юли Walt Disney Studios отвори влакче и ресторант "Рататуй", които до момента са привлекли повече от 1 млн. посетители, твърдят от компанията.
През последните пет години Euro Disney е похарчила повече от 500 млн. евро според Walt Disney, която е най-голямата в света компания за развлечения.
Главният финансов директор на Euro Disney Марк Стед заяви пред вестник The Guardian, че се надява парковете да бъдат обновени с нови технологии от САЩ. По думите му е малко вероятно пускането на нови блокбъстър атракции.
Необходимо е нещо повече, посочва Денис Шпигел, консултант по тематични паркове в Синсинати.
Парковете на Euro Disney, особено Walt Disney Studios, могат да се възползват от атракции, базирани на супергероите от филмите на Marvel като „Отмъстителите“ и „Железният човек 3“.
Паркът Walt Disney Studios е „прекалено стерилен и не може да бъде усетен като парк на Disney”, коментира Шпигел.
Паркът California Adventure в Анахайм, Калифорния, от своя страна е модел за подражание. Disney инвестира 1,1 млрд. долара в него през последните години, включително в атракция, свързана с филма „Колите“, която помогна за увеличаване на посещаемостта с 34% от 2011 г. досега.
Според Шпигел хората вече искат нови атракции, а вниманието на Disney трябва да бъде насочено към Marvel.
Euro Disney отчасти обвинява за своите неволи проблемите на европейските икономики. През тази година тя очаква броят на посетителите да спадне с 5% до 14,2 млн. гости. Гостите в хотелите също се очаква да намалеят, докато приходите от стая ще запазят равнището си.
„Проблемът е, че хотелите остаряват, а някои от атракционите не работят толкова добре“, твърди Дидие Арино, главен изпълнителен директор на компанията за проучвания в туризма Protourisme. По думите му това прави парковете по-малко привлекателни за потребителите, а размерът на инвестициите, които компанията трябва да прави, очевидно е проблем за нея.
Същевременно анализатори твърдят, че Disney може да прекрати част от най-големите си инвестиции в Европа, тъй като преминава през трудни времена във финансов план. Въпреки това те са категорични, че Disney е прекалено голяма компания, за да фалира.