SoftBank инвестира 250 млн. долара в Legendary Entertainment, която продуцира филма „Годзила“. Японската компания ще придобие дял, който ѝ предоставя част от онлайн правата на независимото филмово студио, телевизионния и мърчъндайз бизнеса на компанията, пише Bloomberg.
SoftBank ще се сдобие със 7,5% до 10% от Legendary, твърдят източници, запознати със случая.
Базираната в Токио компания може да увеличи инвестицията си до 1 млрд. долара до 2018 г., коментират източниците, пожелали анонимност.
Сделката ще внесе свеж капитал, който ще помогне на Legendary да расте и ще даде на SoftBank филми и телевизионни предавания за мрежите, които контролира.
Компаниите ще създадат съвместно предприятие, което да предоставя онлайн и мобилни услуги. Дейността му ще е концентрирана в Индия и Китай. Други детайли около сделката не са разкрити.
"Придобиването е позитивно за SoftBank, тъй като тя ще може да увеличи приходите си и да преследва дългосрочната си цел да стане интернет компания номер едно“, твърди Томоаки Кавазаки, анализатор в Iwai Cosmo Securities. “Възможно е SoftBank да придобие повече компании, създаващи съдържание, свързано с интернет“.
Никеш Арора, заместник-председател на SoftBank и ръководител на SoftBank Internet & Media, ще се присъедини към борда на Legendary, начело на която стои Томас Тъл. SoftBank, чиято пазарна капитализация е 83 млрд. долара, е инвестирала в повече от 1300 технологични компании, включително в 32% дял в Alibaba Group Holding, който възлиза на 70 млрд. долара.
Японската компания все още обмисля сделки в сферата на медиите и дигиталните технологии, посочва един от източниците.
SoftBank води преговори с DreamWorks Animation. Шансовете компанията да постигне споразумение за придобиването на калифорнийското студио, начело на което стои Джефри Катценберг, са малки, твърди източник, близък до SoftBank.