IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Силно начало на новата фискална година за Nike

Никога не сме се намирали в толкова добра позиция да реализираме огромния си потенциал за растеж, заяви изпълнителният директор Марк Паркър

10:37 | 26.09.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Печалбата на Nike за първото тримесечие на фискалната 2015 г. задмина очакванията на анализаторите, изпращайки цената на акциите на компанията за спортно облекло и оборудване нагоре, пише CNBC.

Благодарение на силното търсене в Европа и високите маржове Nike отчита печалба на акция от 1,09 долара, спрямо очакванията за 88 цента на акция. Приходите възлизат на 7,98 млрд. долара, също задминавайки прогнозите за 7,84 млрд. долара.

През същия период година по-рано Nike отчете печалба на акция от 86 цента и приходи от 6,97 млрд. долара.

„Започваме фискалната 2015 г. силно. Връзката с потребителите ни и възможността ни за иновации заедно със силния ни глобален портфейл ни дават предимство“, каза в изявление изпълнителният директор и президент на компанията Марк Паркър. „Никога не сме се намирали в толкова добра позиция да реализираме огромния си потенциал за растеж“, допълва той.

Приходите през първото тримесечие нарастват с 15%, като ръстове се наблюдават при почти всяка продуктова категория, обяви компанията. Пренасочването ѝ към продукти с по-високи маржове допринася за значителното повишаване на брутния марж до близо 47%. Ръстът на нетната печалба е от 23%.

Nike припомни същевременно, че увеличава дела си на западноевропейския пазар. През 2013 г. компанията е държала около 12 на сто от пазара за спортни дрехи в региона, докато делът на Adidas спада от 13,2% през 2012 г. до 12,6% през  2012 г., показват данни на Euromonitor International.

А Световното първенство по футбол в Бразилия е първият Мондиал, при който Nike е бил спонсор на повече национални отбори от Adidas.

По-рано през годината компанията обяви, че ще преустанови производството на устройството си за носене FuelBand, а Паркър заяви през април, че компанията ще се концентрира повече върху софтуерния бизнес в бъдеще. Така Nike се разграничи от тенденцията все повече компании да навлизат на пазара на носими устройства.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:22 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още