Гигантите в производството на газирани напитки Coca-Cola, PepsiCo и Dr Pepper Snapple Group ще работят за намаляването на калориите в напитките от американската диета с 20% до 2025 г., като промотират бутилирана вода, нискокалорични напитки и по-малки бутилки, пише MarketWatch.
Планът представлява най-големия ангажимент от страна на производителите на газирани напитки за борба със затлъстяването в момент, в който индустрията преразглежда внимателно своите продукти.
Производителите се опитват да спрат новия данък върху сладките напитки, който ще бъде гласуван от жителите на Сан Франциско през ноември.
Американците отдавна не пият толкова газирани безалкохолни напитки и богат на захар портокалов сок, тъй като потребителите знаят повече за болести като диабета, което неминуемо започва да се отразява на цялата индустрия.
Консумацията на газирани напитки на глава от населението спада всяка година от върха, който отчита в края на 90-те години.
Доброволното споразумение, новината за което е съобщена във вторник, е дело на American Beverage Association и Alliance for a Healthier Generation – организация, създадена с цел подобряване здравето на децата.
"Това е продължение на желанието ни да бъдем част от решението“, посочва президентът на American Beverage Association Сюзън Нийли.