Компаниите в Япония се обзалагат, че ако японките се отзоват на призива на премиера Шиндзо Абе да се присъединят към работната сила, те ще се нуждаят от повече пица и вино, пише Bloomberg.
Ето защо Domino's Pizza Enterprises прави промени в менюто си, а Suntory Holdings отваря винени барове като алтернатива на местата, на които се събират мъжете. Като цяло компаниите, занимаващи се с търговия на дребно, се подготвят за навлизането на все повече жени в доминирания от мъже бизнес свят в Япония.
Treasury Wine Estates промотира по-слабо алкохолни продукти, докато FamilyMart предлага в магазините си по-здравословни храни, насочени към работещите жени, които ядат в движение.
Компаниите променят предложенията си, докато Абе се опитва да разшири намаляващата работна ръка като увеличи броя на жените, заемащи ръководни длъжности и като мотивира повече жени да започнат работа. Правителството очаква ново поколение от жени, включително работещи майки, които имат малко време, за да приготвят традиционни готвени ястия за своите семейства.
"Докато все повече жени се включват в работната сила, ще има по-голямо търсене на храни навън и за приготвена храна“, твърди Микихико Ямато, заместник-ръководител на научните изследвания в JI Asia в Токио. „Това е от полза на търговците на дребно и ресторантите, които се опитват да се възползват от възможностите, които са пропуснали“.
Редица компании дават на жените по-високи постове, за да помогнат за постигането на целта на Шиндзо Абе, която предполага утрояване на дела на жените на ръководни длъжности до 30% през 2020 г. Компанията Aeon, която търгува с дрехи и храни на дребно, иска половината от мениджърите ѝ да са жени. В момента само 14,5% от мениджърите ѝ са дами, твърди говорителят на Aeon Ери Ота.
Производителят на напитки Kirin възнамерява да увеличи броя на жените на ръководни постове до 12% до 2021 г. За сравнение миналата година те са били едва 4 на сто.
Американската верига за хранене Domino's Pizza Enterprises отбелязва, че жените клиенти в Япония достигат до ново вино, подобно на тези във Франция, където жените купуват повече от половината пайове, произвеждани от компанията, твърди главният изпълнителен директор на Domino's Дон Мей. В момента веригата изсветлява менютата си, омекотява „мъжествените“ шрифтове и планира да пусне продукти, базирайки се на проучване на вкусовете на японките.
Същевременно FamilyMart прави сандвичи с хляб с по-високо качество и други съставки, привлекателни за работещите жени в Япония, разкрива говорителят на компанията Шинсуке Отсуки. Миналата година фирмата нае екип, който да създаде продукти за жени, избирайки храни, които дамите биха купували от всичките над 11 000 магазина на фирмата.
Компанията очаква да увеличи средните си дневни продажби с 1% като предлага по-здравословни алтернативи на тежките закуски, предпочитани от мъжете. Освен това тя планира да увеличи продажбите на продукти за грижа за кожата.
Делът на жените, работещи в третата по големина икономика в света, нарасна до рекордните 62,5%, докато този на мъжете е 80,6% според Goldman Sachs Group.