Компанията за директни продажби Amway инвестира 500 хил. долара в стартирането на бизнеса си в България. Това е първоначалната инвестиция на фирмата у нас.
Amway стъпва на българския пазар през юни тази година и планира да заложи на серия онлайн и офлайн обучения под шапката на т.нар. Amway Academy. Тя цели да обучи дистрибуторите как да продават продуктите на компанията.
България е 30-ият пазар на Amway в Европа. Компанията предлага 110 продукта на българския пазар, но планира да даде достъп на потребителите в страната и до останалите си над 500 продукта.
„Всички продукти на компанията са регистрирани в България“, твърди Джандан Корбачиоглу, регионален мениджър по корпоративните въпроси, отговорна за Литва, Латвия, Естония, България, Хърватия, Гърция, Унгария, Полша, Румъния, Словения и Турция.
По думите ѝ служителите на Amway по света в момента наброяват 21 000 души. Тези, които имат собствен бизнес в Amway, надхвърлят 3 млн. души.
„Виждаме голям потенциал за развитие на бизнеса ни в България“, твърди Дидем Балчиоглу, мениджър корпоративни въпроси за България, Хърватия, Румъния и Словения. Тя допълва, че директните продажби са изключително успешни в страната.
Продуктите
Amway предлага цветна козметика и продукти за грижа за кожата, витамини, минерали и хранителни добавки, продукти за дома и системи за пречистване на вода.
“Когато влизаме на даден пазар, залагаме първо на по-простите продукти“, коментира Джандан Карбачиоглу. По думите ѝ компанията никога не пуска в продажба всички продукти едновременно, защото разчита, че потребителите трябва да опознаят основните ѝ, а след това разширява продуктовата си гама на този пазар.
Най-продаваните продукти на Amway по света са козметичните ѝ стоки и хранителните добавки, но предпочитанията на потребителите варират в различните страни, твърди Карбачиоглу. Купувачите в Русия и Турция избират повече продукти за дома, докато в Румъния и Азия, където има проблеми с качеството на питейната вода, потребителите залагат повече на системата за филтриране на вода.
Карбачиоглу смята, че успехите на Amway до голяма степен се дължат на гъвкавостта на компанията и на факта, че всеки, закупил неин продукт, може да го върне, когато пожелае, независимо дали става дума за срок от един месец или пет и повече години. При подобни случаи се дава опцията за замяна на продукта с друг или връщане на парите.
Производство
Производството на Amway е концентрирано в няколко ключови точки по света, но най-голяма част от продуктите се създават в САЩ и Китай. Продуктите, които българските потребители могат да закупят, пристигат от САЩ. В момента Amway разширява производствените си мощности и вече е започнала да строи завод в Индия. По думите на Джандан Карбачиоглу фирмата не планира да произвежда продукти в България на този етап. Според нея компанията има добра мрежа за дистрибуция – всички продукти се изпращат от заводите към определени звена за диструбуция по света, а след това се разпределят директно по домовете на дистрибуторите.
преди 10 години Добре е човек да си направи проучване,преди да дава коментари. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Нова пираида, работеща по схемата МЛМ навлиза в България...Не бих се радвал на тази новина.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар