Вторият по големина търговец на дрехи в Европа Hennes & Mauritz AB (H&M) отчете 16% ръст на продажбите през третото си тримесечие, след като приходите през август надхвърлиха очакванията, съобщи Bloomberg.
Миналия месец продажбите, измерени в местна валута, са нараснали с 19%, съобщи базарината в Стокхолм компания, което изпрати цената на акциите на рекордно високо ниво. Средните очаквания на анализатори бяха за повишение от 12,9%.
Нови формати магазини и онлайн експанзия подхранват ръста на веригата, която има 3341 магазина към края на август. H&M разширява също географското си покритие на фона на засилваща се конкуренция от онлайн търговци като Asos Plc и евтини вериги като британската Primark.
Акциите на H&M поскъпнаха с 2,5 на сто до 310,20 крони за брой по време на търговията в Стокхолм днес.
Общите продажби за третото тримесечие са достигнали 45,3 млрд. крони (6,3 млрд. долара), отчете компанията. Ако се изключи данък добавена стойност, приходите нарастват до 38,8 млрд. крони - повече от средната прогноза на анализатори за 37,3 млрд. крони.
H&M ще обяви пълните си резултати за третото тримесечие на 25 септември.
Миналата седмица веригата откри осмия си магазин в София в новия Mega Mall в комплекс „Люлин“.