Списъците на списание Forbes сочат, че рапърите са сред най-заможните музиканти в света. Но докато Dr. Dre е единственият хип-хоп изпълнител, който е милиардер, друга част от музикалната индустрия набира сили – електронната денс музика (EDM), пише уебсайтът Consequence Of Sound.
Благодарение на безбройните фестивали за електронна музика, които се провеждат по целия свят, диджеите се сдобиват с огромна популярност, изкачвайки се нагоре в класациите и показвайки добри резултати в стрийминг услугите. Deadmau5 кара Ferrari, от което определено личи, че EDM е едновременно културна и икономическа сила.
Въпросът е точно колко голямо влияние има тази музикална сцена днес? Всъщност EDM индустрията възлиза на 6,2 млрд. долара според годишния доклад на International Music Summit (IMS).
В тази сума влизат средствата, генерирани от фестивали (1,03 млрд. долара), клубни изяви по целия свят (2,4 млрд. долара), стрийминг/видео услуги (600 млн. долара), стрийм в Soundcloud (140 млн. долара) и продажбите на софтуер и хардуер за диджеи (360 млн. долара).
Докладът показва още, че електронната денс музика е единственият музикален жанр, който отчита печалба на годишна база от продажби през 2013 г. В допълнение към всичко това десетте най-богати диджеи в света са спечелили общо 268 млн. долара през последната година. Сумата е почти два пъти по-голяма от тази за 2010 г.
За сравнение, миналата година десетте най-добре печелещи музиканти в света са събрали общо 216 млн. долара. Това означава, че певци като Мадона, Брус Спрингстийн и Роджър Уотърс се задъхват пред конкуренти като Avicii, Zedd и Давид Гета.
Също толкова впечатляващо, колкото сумата от 6,2 млрд. долара, е твърдението, че индустрията може да печели още повече. По време на провелата се миналата седмица конференция за електронна денс музика в Лас Вегас, Крег Фокс от Guggenheim Parners разкри, че рекламният потенциал на EDM индустрията все още е не е изследван напълно.
Разбира се, най-голяма част от приходите на индустрията идват от основната ѝ аудитория. EDM феновете са предимно под 25-годишна възраст, хора, които са по-склонни да купуват енергийни напитки и имат способността да налагат тенденции, повече от която и да било друга възрастова група.