Престижният американски моден бранд Guess разочарова с печалбата си за второто тримесечие заради спад в продажбите, предава WBPOnline. Опитите за съкращаване на разходите не успяха да засенчат понижението, въпреки че през отчетния период онлайн бизнесът на модната компания се разраства значително.
Печалбата на базирания в Калифорния производител на облекла се смъква с 50,5% до 22 млн. долара, или 26 цента на акция, спрямо 44,3 млн. долара, или 52 цента на акция, реализирани година по-рано. Оперативната печалба за периода април-юни намалява с 55,4% до 29,9 млн. долара.
Приходите от продажби са надолу с 4,8% до 608,8 млн. долара заради яростната конкуренция при онлайн продажбите. Брутният марж на Guess се понижава до 35,6% от 38,9% през тримесечието. Въпреки това онлайн продажбите скачат с 50%.
По региони приходите в Северна Америка са с 4 на сто по-ниски, докато продажбите в магазините, отворени поне преди една година, включително и онлайн продажбите, се понижават с 5%. Приходите в Европа са надолу с 6 на сто, а в Азия – по-ниски с 2%.
Изпълнителният директор на Guess Пол Марчиано разкрива, че модният бранд ще продължи да затваря магазини. Освен това понижава очакванията си за печалбата за тази година – вече между 1,05 и 1,20 долара на акция спрямо майската прогноза от 1,40-1,60 долара.
За третото тримесечие ръководството очаква печалба от 15 до 20 цента на акция при приходи от продажби 590-600 млн. долара. Оперативният марж трябва да бъде между 5,5% и 6 на сто.
Освен това компанията ще изплати тримесечен дивидент от 22 цента на ценна книга. В първите часове на търговията на Wall Sreet акциите на Guess поевтиняват с 0,74% до 25,64 долара за брой.