По време на същия период процентът на 19-21-годишните, увличаващи месечните си посещения в случайни ресторанти за бързо хранене, се увеличава с 2,3 процентни пункта, а този на 22-37-годишните - с 5,2%, посочва Technomic.
21-годишният Алек Питърсен от Хобокен, Ню Джърси, все по-рядко посещава McDonald's.
"Изпитвам носталгия към McDonald's, но Chipotle предлага много по-качествена храна или поне имам чувството, че е такава", коментира младежът, който тъкмо е завършил Duke University.
Същевременно McDonald's твърди, че новите ѝ продукти като сандвичите McWrap (питки с пилешко и зеленчуци) ѝ помагат да привлече по-младите клиенти. Освен това компанията се опитва да засили доверието в себе си сред младите, използвайки дигитални канали за комуникация и тествайки мобилни поръчки и плащания.
"Поколението на т.нар. millenials има по-широк спектър от възможности за избор, отколкото всяко поколение преди него", твърди главният бранд директор на McDonald's Стив Ийстърбрук. "Те са хаотични в лоялността си към марката. Това прави по-трудно спечелването на лоялността им от наша страна".
След десетилетие на силен растеж продажбите на McDonald's са засегнати и от други проблеми, което означава и нови предизвикателства пред Дон Томпсън, който има 24 години стаж в компанията и пое ръководния пост през юли 2012 г.
В Китай, където компанията се радваше на добри резултати, продажбите отбелязват спад, след като властите обвиниха веригата, че предлага месо с изтекъл срок на годност. McDonald’s твърди, че проблемът е довел до намаляване на продажбите в обектите ѝ в Азиатско-тихоокеанския регион, в Близкия изток и Африка със 7,3% през юли.
На фона на нарастващото напрежение между Запада и Москва заради конфликта в Украйна руските власти затвориха ресторанти на веригата в Москва, позвовавайки се на нарушения на санитарните изисквания, а в момента проверяват обектите ѝ в цялата страна.
Същевременно в САЩ McDonald’s се бори с увеличаващите се протести на служителите ѝ, които настояват за увеличаване на заплатите. Освен това веригата прави още няколко погрешни хода, включително предлагането на прекалено богато меню, което забавя обслужването. В резултат от това ръководството на компанията твърди, че почти 60-годишната компания е загубила симпатиите на голяма част от потребителите.
Преди десетилетие в САЩ има 9000 ресторанта за бързо хранене, собственост на други компании, докато тези на McDonald’s са почти 14 000. В момента първите са около 21 000 според Technomic, а тези на McDonald’s са увеличили съвсем малко броя си.
преди 10 години Такава смрад се носи от тия закусвални, че не знам, колко трябва да ти е изпържен мозъка за да хапнеш от техните ***. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Не ги отписвайте Макдоналдс...Числата са им добре... А и винаги може да се промени продукцията. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Макдонълдс трябва да се забрани със закон!!! Не продукти, не здравословно... в техните ***, които продават, няма нищо!!! Ако схрупаш крака на една табуретка, може да извлечеш много повече хранителни вещества за организма си от това, което те ти продават за истински пари... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Не е въпросът Макдоналдс да си "оправи имиджа", а да си оправи продуктите. Т.е. по-малко маркетинг и ПиАр и повече естествена храна. отговор Сигнализирай за неуместен коментар