Компанията за търговия на дребно с дрехи Gap повишава прогнозите за годишната си печалба, окуражена от силните продажби на своите стоки с марка Old Navy, които се предлагат на ниски цени. Освен това Gap планира да отвори 40 магазина в Индия като част от стратегията си за експанзия на развиващи се пазари, предава Ройтерс.
Gap се опитва да намали своята зависимост от пазара в Северна Америка, който генерира повече от три четвърти от нейните продажби. Продажбите на нейните основни марки – Gap и Banana Republic – намаляват в региона, тъй като купувачите ограничават своите разходи.
Продажбите в Азия възлизат едва на 9% от общия размер на приходите (16,1 млрд. долара) на Gap за фискалната година, която приключи през февруари 2014 г., но продължават да растат бързо. През април компанията заяви, че очаква продажбите ѝ в Китай да се утроят през следващите три години и да достигнат 1 млрд. долара.
"Индия е развиващ се, пълен с живот пазар, и е една важна следваща стъпка в нашата стратегия за глобална експанзия“, посочва Стив Сунъкс, президент на Gap.
Компанията твърди, че си партнира с Arvind Lifestyle Brand, подразделение на производителя на текстил Arvind, във връзка с отварянето на магазините си в Индия. Първите търговски обекти на Gap ще бъдат открити в Мумбай и Делхи.
Компанията, която в момента има 231 магазина на Gap в Азия, има амбицията да отвори още 110 в континенталната част на Китай, Хонконг и Тайван тази година.
Gap повишава прогнозите за годишната си печалба до 2,95-3,00 долара на акция за фискалната годината, приключваща през февруари 2015 г.
Предишната ѝ прогноза беше за 2,90-2,95 долара на акция. Анализаторите пък очакваха компанията да спечели по 2,95 долара на акция.
Сравнимите продажби в магазините Old Navy нарастват с 4% през второто фискално тримесечие, което приключва на 2-ри август. Тези на Gap и Banana Republic обаче са разочароващи. Сравнимите продажби в магазините на Gap отбелязват спад с 5%, докато тези на Banana Republic запазват предишното си ниво.
Много големи търговци на дребно в САЩ отчитат разочароващи резултати за тримесечието в своите утвърдени магазини. Като причина за това те посочват съкращаването на разходите от страна на купувачите.
Aeropostale обявява 13% спад в сравнимите продажби за второто тримесечие, а American Apparel – спад с 6% в продажбите в обекти, които са отворени най-малко от една година.
Нетната печалба на Gap пък се увеличава до 332 млн. долара, или 75 цента за акция, през второто тримесечие, от 303 млн. (64 цента за акция) преди година. Приходите нарастват с 3% в периода, достигайки 3,98 млрд. долара.
Консенсусната прогноза на анализаторите беше за печалба от 69 цента на акция при приходи от 3,96 млрд. долара.